keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

Luisto on loisto, Rekluse.

Tuskin mikään ajokin muokkaaminen on tuottanut niin suurta hyvää, kuin vartin pituinen ahkerointi sen jälkeen, kun postiin kolahti Reklusen luistokytkin.
Kaikki tarvittavat osat, sekä seikkaperäiset asennus- / säätöohjeet oli mahdutettu pieneen pahvilaatikkoon.


Reklusen asennusta varten ei tarvitse välttämättä ottaa edes vaihteistoöljyjä pois, mutta itselläni oli vaihtoväli sopivasti käsillä. Kytkinkoppa auki ja painelevyä irti.


Avaamisen ajaksi täytin luistokytkimen pussin vaihteistöoljyllä, jossa massa-aines sai imeä litkua sisuksiinsa.


Alkuperäisiä kytkinlevyjä käytettiin 5+5. Reklusen tieltä sai siis muutama levy väistyä, jotta paketti mahtuu alkuperäiseen tilaansa. Paketin mukana tuli uudet kytkinjouset, alkuperäisiä ei saa käyttää.


Muutama levy ja jouset jäivät "varaosiksi", jonka jälkeen koppa kiinni ja öljyt lootaan. Kytkimen vaijeria sai säätää aika lailla, jotta luisto-ominaisuus saavutettiin.
Motocross pyörä pikkunelarina on niin herkkä stumppaamaan, että Suomi-mantsassa tämä komponentti on ihan parasta, mitä iskarien jälkeen saatat tehdä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti