sunnuntai 17. helmikuuta 2013

Enduron super viikonloppu

Monta tuntia enskaa takana, nyt on aika palautua. Näin kun on tiukka rupeama tiedossa, yrittää Murphykin nakella kalikoita rattaisiin.
Keskiviikko iltana huomasin mopon alla ilkeän lammikon, joka "sormi-haju" analyysin jälkeen kristalisoitui takaiskarin öljyksi. Torstaina soittokierros huoltamoihin, jonka perusteella iskari matkasi Raumalle TS-racing yritykseen. Iskari luvattiin seuraavaksi päiväksi ja nyt ajorupeaman päätteeksi voin vain kiitellä, että hyvä tuli.


Keppi kiinni Perjantaina Suitsaan ja salaistakin salaisempaan paikkaan rakentamaan reittiä seuraavaan SEC-ajotapahtumaan.
Ilta oli kääntymässä yöhön, kun kotiin päästiin. Hyvin pyörityn yön jälkeen saikin sitten valmistautua kiertämään SEC pimeän kilpailun reittiä ensin aamupäivän reitin merkkaajana ja illan pimetessä kilpailijana.
Alla olevassa on juuri alkanut väkeä valumaan kisapaikalle. Tapahtuma oli taattua SEC-laatua, hyväntuulisia ihmisiä rennolla otteella naatiskelemassa hienosta harrastuksestamme. Erikoiskokeella pidetään naru kireällä, mutta varikolla höllätään.


Pimeäkisassa menikin melko myöhään, joten jätin mopedin suoraan kisarapaisena kärryyn, koska Sunnuntai aamuna oli tiedossa Porin Moottorikerhon enskajaoston järjestämä Oskari Kantosen talviajokoulutus. Kantonen jaksoi avoimesti ja hyväntuulisesti tarjota kokemuksiaan  usean tunnin ajan. Oli hienoa nähdä läheltä miten pätkä ensin ajetaan todella nopeasti, jonka jälkeen ruoditaan sanallisesti mitä juuri tapahtui. Tämän jälkeen me ajoimme samaa pätkää, jota seuratessa Oskari antoi jokaiselle palautetta ja parannus ehdotuksia. Hieno päivä, kiitokset kaikille osallisille.
Kuvassa alla kova kolmikko, Kantonen-Puhtila-Soini

 
Jos tarvitsee mies huoltoa, niin sitä on nyt suotava prätkällekin. Takarengas on aivan tohjona, kaiken ajetun 16 tunnin jälkeen!! Viime vuonna päästelin koko talvikauden yhdellä Trelleborg-sarjalla, eipä tarvitse arpoa seuraavaa rengasmerkkiä. Tallissa on jo odottamassa uusi 18" vannekehä ja pinnat, ne pitää vaihtaa nykyisen 19" tilalle. Jos olet renkaita katsomassa, Trak Master renkaiden kohdalla katso poispäin. Kuvista alla huomaat, että klopit ovat yksinkertaisesti poistuneet. Kummaltakin puolelta puuttuu n. 25 kloppia.
Kytkin alkoi myös irrottamaan tosi huonosti ja tarttuu kiinni pykältäen, oletettavasti jokin levy kappaleina. Piikkisessä tuo komponentti onkin aika kovilla, pikkuista pitää usein kytkimellä herätellä. Nopealla vilkaisulla pääsevät myös etuiskarit huollettavien listaan, stefat ja liukuholkit ovat entiset.
 

 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti