torstai 5. syyskuuta 2013

SyysCyclo valmis, mitäs sitten rakennetaan.

Nojoo, otsake on nopeasti vastattu - talvipäivien varalle on tallissa purettuna Tunturi Tiger S, johon on jo ehditty satsi osiakin tilailemaan.
Mutta tästä viimeisestä rojektista voisi jotain nivoa yhteen, nyt kun tuolla on jo jokunen satku ajettukin.
Runkohan tässä on vanhempaa Nishikin MTB-kamaa, 26-tuumaisena. Runkoon soodapuhallus + pulverimaali. Keulaksi valitsin 28" teräksisen hybridikeulan - ajattelin näin saada emäputkea hieman sopivampaan korkeuteen. Myös keulan 60mm "ulostyönnön" arvelin tuovan vakautta ajoon, kun talvellakin meinaan tällä ajella. Keula värjättiin pulverilla rungon sävyyn.
Takajarrujen kanssa meinasi tulla epätoivo, koska levarikorvia ei ole ja v-jarrujen kiinnikkeet olivat paikoitetut 26" vanteelle. Olin jo valmistautunut rakentelemaan uudet länget v-jarruun, kun Pyörätohtorilta löytyi rullajarrullinen kappa, johon sopii seiskapakka.
Eteen olisi saanut kiinni levyn, mutta valitsin takapään velvoittamana tuonnekin rullajarrun - ompahan loskaa sietävät jarrut nyt sitten.
Vanteiksi laadukkaat kaksikuoriset holkitetut 28" kehät, 36 puolaa tekevät näistä kuoppia ja kuormaa kestävät.
Kasatessa ei varastossani ollut kuin 110mm stemmi, joka yhdessä maastopyörän pitkän yläputken kanssa tekivät ajoasennosta lievästi sanottuna rasittavan. Fillaritorilta bongasin aivan lähellä myynnissä 60mm stemmin, joka hoiti geometrian kuntoon.
Nyt sitten meinaankin "pilata" tämän pyörän lokareilla + takahäkillä, koska kuraisissa vaatteissa ei ole mielestäni mitään hienoa. Takahäkkiin taasen saa kiinni sivulaukun, jossa työtarvikkeet saa mukavammin kulkemaan saati selkärepussa. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti