maanantai 22. huhtikuuta 2013

Omituisuus nimeltä hybridi.

En kyllä ymmärrä polkupyörissä käsitettä Hybridi. Nimensä mukaisesti tuon kaiketi pitäisi olla maastokelpoinen asfalttijyrä. Lähempänä oleva nimitys olisi mielestäni linkkupuukko - pyrkii olemaan käypä kaikessa, mutta ei hyvä missään.
Talvikuosista kesäkuntoon nyppiessä muutin omaa hybridiä tanakasti pikitielle päin.
Taakse levyjarrullista kiekkoa noutaessa havaitsin paketista hopeiset kyljet, vanteen piti olla kokonaan musta.
Teippailin vanteen tarkasti...


...ja suihkein paukkupulloista värit ja lakat sivuille.

 
Avidin hyväksi havaittu jarrusetti kiinni ja komeus on valmis nielemään työmatkan tarjoamat kilometrit.
 
 
Käyräsarvet tuohon olisi vielä paketissa, mutta katsotaan nyt.
Itseäni miellyttää tämä Rossanon kolho ulkomuoto ja arjen-harmaa väritys. Kolhuja tuohon on käytössä tullut, se on kaiketi sitä "rispektii".
 
 
Samalla tarjosin kesän myös maasturilleni. Kokemusta ei tulevista Continentaleista ei ole, mutta uskon näiden olevan ihan ok nielemään hiekkatietä ja pikeä. Hakkapeliitat olivat kummassakin fillarissa ja peukkua täältä niille. Pito hyvä, rullaa kevyesti ja kohtuu hyvä suuntavakavuus lumella.
 
 
Fillariin on tämä kumien vaihto pikkuisen nopeampaa kuin kurapyöriin. Melkein hienoa puuhaa luonnehtisin.
Kurapyöräänkin renkaiden punnerrus kesäisiin menossa samoin sanoin, joten verrokit ovat helposti arvioitavissa.
 
 
 
Taas on wanha Feltti valmiina kesän rientoihin. En ole täydellisemmin omiin mittoihin sopivampaa pyörää ajanut, tätä kapinetta ei myydä tästä tallista.


Lopuksi päivän "Niksi-Pirkka". Jos tallissasi lojuu vanhoja moottoripyöriä, niin saat niistä kätevän paperitelineen.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti