Enduropyörä tarvitsee katsastuksen hyväksytysti läpäisyyn myös nopeusmittalaitteen, joka yleisillä teillä ajettavien siirtymien vuoksi on hyvinkin perusteltu kapine - nopeusrajoitukset kun ovat voimassa myös kilpailun aikana.
Suosituin mittari on Sigman huokeahintainen polku-/moottoripyörään tarkoitettu monitoimilaite.
Se tulee tarkistaa, että anturijohto on pitkää mallia. Etsi silmilläsi vähintään 1,5m lukemaa, tai alla esitettävää lausetta "extra long cable"
Pyörimisliike monitoroidaan magneetilla, jolle paras paikka on jarrulevy. Mikäli omaasi et saa mitenkään modattua paketissa tulevaa, voit liimata 2-komponentti epoxilla pienen magneetin jarrulevyn pultin kantaan. Alla pinnaan tarkoitettu Sigman magneeti pienen dremelöinnin jälkeen, edestä ja takaa. Istui mukavan tiukasti, mutta varmistin vielä nippusiteellä.
Sensorille löytyi paikka teleskoopin suojan tukevasta alaosasta, ihanan yksinkertaista.
Magneetti ja sensori pitää saada tosi lähekkäin, manuaali puhuu 5mm matkasta, mutta itsellä polkupyörässä sisarmalli sykkii vielä 10mm matkalta.
Likikuvaa vielä ilmaisena uusintana.
Johto kannattaa laittaa kulkemaan teleskoopinsuojan takapuolelle. Sensorin asennusta iskariputken etupuolelle en ilman jarrulevynsuojaa suosittele, hajoaa melko varmasti ensimmäisessä risukossa. Hondassa tämä suoja on vakiona, niin pääsen helpolla. Jarrusatula on tällöin oikea alue etsiä suojaisaa paikkaa.
Lopuksi johto teippaillaan ylöspäin jarruletkua pitkin...
...ja suojataan kunnolla liukuholkin kohdalla, johto on muutoin kulunut puhki samantein. Varastosta löytyi sopivasti punaista ilmastointiteippiä, jolla verhoilin anturijohdon kiinni pituussuuntaisesti. Bling-bling.
Johto on syytä saattaa hamaan loppuun saakka.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti